Geen producten (0)

Over Geurherinneringen

 

Achter Geurherinnering zit een klein verhaaltje. Het maakt namelijk deel uit van 'Wolkenkistjes'.  Wolkenkistjes is heel iets anders dan dit. Het is bedoeld om ouders te helpen die een kindje hebben verloren. Maar dat kost geld en niet iedereen is in staat om een uitvaartmandje of urn te betalen. Daarom adviseerd Wolkenkistjes vrijwillig met diverse mogelijkheden om toch een afscheid te kunnen realiseren.

Door warme samenwerkingen is er een aanbod voor een minimale prijs. Maar zelfs deze minimale prijzen zijn te duur voor mensen met een bijstand of schulden.  Naomi de Folter, oprichtster, bedacht het idee,  de opbrengsten van Geurherrinering te investeren in Wolkenkistjes.

Om dit te kunnen realiseren heeft Wolkenkistjes de eerste partij ingekocht. Als alles verkocht is dan kan Wolkenkistjes de eerste mensen helpen. Dus met het kopen van Il di Bucato Adele steunt u Wolkenkistjes!

We beginnen met de proefpakketjes en flessen van 150 ml. Zo kan iedereen zijn/haar favoriete geur ontdekken!

 

 

 

Geurherinnering

 

Naomi wilde wel iets symbolisch op de markt brengen en het idee kwam door wasparfum. Geur is verbonden met emoties. En dat geeft herinneringen of je maakt met geur nieuwe herinneringen.

En wie wil er nou niet een frisse was en een lekkeruikend huis?

  'Een onlosmakelijke verbintenis'

 

 

Herinneringen maken met geur

Door Geurhistorica Caro Verbeek van de Vrije Universiteit

 

Je zou het misschien niet meteen zeggen, maar reuk is ons meest dominante en unieke zintuig. Hoe iets voelt of er uit ziet, is nog wel in algemene termen te omschrijven. Bij een rode stoel of een koude winterdag, denken we allemaal ongeveer aan hetzelfde. Maar een geur? Dat is veel persoonlijker.

Dit komt omdat onze reukzin in directe verbinding staat met de delen van ons brein waar onze emoties en onze herinneringen worden gevormd. Daarom zijn de emoties die je voelt op het moment dat je iets voor de eerste keer ruikt voor altijd onlosmakelijk met die geur verbonden.

 

Geur is heel persoonlijk

Geuren kunnen dus onze emoties en onze beleving beïnvloeden, juist omdat de indruk die een geur achterlaat zo diep is. Dus ook hoe je je thuis of op je werk voelt, kun je beïnvloeden met behulp van verschillende lekkere luchtjes. Geurhistorica Caro Verbeek legt uit: “Als je goede herinneringen hebt aan een bepaalde geur, bijvoorbeeld uit je jeugd, kan het reproduceren van die geur je productiever maken, of een huiselijker gevoel geven”, aldus Caro.

 

Schone was en lelietjes van dalen

Hoewel geur en de beleving daarvan dus heel persoonlijk is, zijn er wel geuren die voor veel mensen een positieve emotie oproepen. Denk bijvoorbeeld aan de geur van frisse was. “Frisse en bloemige geuren hebben al sinds mensen heugenis een positieve connotatie”, vertelt Caro. “De Romeinen legden al lavendel bij hun kleding. Dat was toen puur praktisch, want lavendel weert insecten en ander ongedierte.” Maar sindsdien is de geur van lavendel en andere bloemen dus al wel onlosmakelijk met fris wasgoed verbonden

 

 

 

 

 

 

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest